2013.04.01.
19:51

Írta: kibajono

"Kertészkedek, fát nevelek...", pontosabban, csak ültetgetek :)

kert2013_1364837766.JPG_1000x750

Ma, mivel végre szép idő volt, Tomival kimentünk a kertbe, egy kis rendet rakni, és elültetni a márciusban esedékessé vált magokat/hagymát. Bár a következő napokban is lesz párszor 10 foo alatt a hőmérséklet, mégsem aggódok...

Szóval, ez itt a kert, nagyon télies állapotában még. A fokhagyma, és a tulipán itt az alsó részen szépen kel, és az a 2 fűpamacs a snidling, ami áttelelt, az mögött eper (jó-jó-szamóca, de nekem akkor is eper) van, nem is kevés. A 4 kis zöld botocska jelöli a rukkola, saláták, és spenót helyét, ezeket majd folyamatosam lehet vetni, a kert harmada még üres, az a chilikre vár. A bal oldali ültetőzsákot beültettem vöröshagymával (60 db, ha jól emlékszem, ha nem zsákba tenném, az egész kertem elfoglalná szinte ennyi hagyma), és hogy a teteje is hasznosuljon, oda ültettem kerek, meg színes sárgarépákat. A jobb oldali zsákba megy majd a 4 tő fekete cseresznye paradicsom-mivel indeterminált, majd szépen körbenövi. Remélem. A tetejére azért ültettem metélőpetruskát addig is. Aztán vannak még uborkáim, amik a hosszabb kerítésoldalra lesznek felfuttatva, illetve apró lámpás tök megy a rövidebbre, csak mutatóba :) Illetve, egy nagy cserépben még a közlekedő végébe (mert ezt az utat csak én használom) megy néhány physalis, és a villanyoszlopra mennek a fűszernövények. Nem tudom, valamit kihagytam-e. Ja, igen. A fokhagyma és a tulipán helye is "újra lesz hasznosítva", padlizsán és saláták (nyári-őszi) kerül a helyükre. A kerítés "külső" felére pedig egynyári vadvirág mixet szórtam el.

Tomi azon gondolkozott, hogy vajon a hagymácskák meg fogják-e találni kifelé az utat a zsákból, mindegyiknek egy "lyukja" van, amin "elültettem" őket, ahol kihasítottam a zsákot. Szerintem ki fognak találni, hiszen a krumplicsíra is egy sötét cipősdoboz-labirintusban megtalálja a kiutat, a fény felé megy...ezek miért ne jönnének ki arrafelé? Vagy rosszul gondolom? 

Apropó: nem is látszik annyira a lábamon, hogy rajta van egy ocsmány bokasín :D Még 2 hét, és levehetem végre, és akkor már könnyebben fogok tudni kertészkedni.

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://urbangardener.blog.hu/api/trackback/id/tr305187650

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása