2013.01.12.
15:56

Írta: kibajono

Szerelem a kertben

Most nem egy romantikus lányregényből fogok részleteket kiírni, hanem megosztanám mindenkivel, én mit tanultam, milyen társítások kedvezőek a kertben, mely növények "szeretik" a másik közelségét. A 18 év alatti olvasóim most szemérmesen forduljanak el :)

Előnyös társítások:

  • a burgonya és a káposzta állítólag ízletesebb lesz, ha köményt ültetünk mellé
  • kaprot javasolt ültetni az uborka és a tökök mellé, na nem a kovászos uborka és a tökfőzelék miatt, hanem mert elriasztja a kártevőit
  • a paradicsomnak viszont a bazsalikom társasága tesz jót (már el is képzeltem az idei első szicíliai pestom..hmm..), a petrezselyemről, hagymáról nem is beszélve
  • a zeller a káposztafélék mellé ültetve garantálja, hogy idén nem lesz hernyó a káposztában, de ha valaki nem ültet zellert, a paradicsom is ugyanilyen védelmet nyújt a káposztaféléknek, a céklával, a borsóval, és az uborkával egyetemben
  • a bab nagyon jól kijön a káposztafélékkel, a paradicsommal, a salátával, és a krumplival
  • a hagyma a fent említetteken kívül a sárgarépa és a pasztinák védelmére is szolgál
  • a saláta nagyon barátságos, mind a retek, a bab, az uborka, a cékla, a mángold, és a bokorbab is kedvese lehet-a kis huncut :)
  • és végére hagytam egyik legnagyobb kedvencem, szerelmem: a fokhagymát. A fokhagyma elűzi a tetveket, és védelmet nyújt minden növény számára, én a fokhagymasoron kívül minden növény mellé szoktam ültetni egy gerezddel. Eddig bevált, a kertben mikor tetvek voltak, egyedül az én parcellám hagyták érintetlenül. Mintha vámpírok lennének... :)

Vannak viszont olyanok is, amik nem tűrik meg a másikat, elnyomják egymást:

  • bab és hagyma
  • petrezselyem-fejes saláta
  • káposzta és hagyma
  • sárgarépa és paradicsom (tavaly ebbe véletlenül belefutottam, a paradicsom gyors növése miatt árnyékot vetett a répára, ami satnya lett, szinte alig fejlődött)
  • vöröskáposzta és paradicsom
  • burgonya és hagyma

Szerintem bőven elég egyébként, ha megtanuljuk, mit NE ültessünk egybe, ezzel már el is értük, hogy nagy baj ne történjen a kertben.

(Forrás: Franck Gertrud: Öngyógyító kiskert)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://urbangardener.blog.hu/api/trackback/id/tr385009617

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása