2013.05.05.
19:53

Írta: kibajono

Mitől lesz tele a kamra?

Elgondolkoztam, hogy ebből a kiskertből (plusz, ami anyunál van paradicsom-lerakat), mit tudok eltenni/elkészíteni, 2 főre (nem iszom előre a medve bőrére, csak számolgatok):

Lesz vagy 1,5 - 2 kiló fokhagymám, télire (ez sajnos hamar el fog fogyni, mert nagyipari fokhagyma-felhasználó vagyok)

Lesz-van sok spenót, amiből fogok néhány adagot lefagyasztani, mert 2 főre ez nagyon sok

Vöröshagyma: a tavalyi termés (ami kb. 2 kiló volt) nagyon sokáig elég volt, idén ennél többet ültettem, úgyhogy, jópár kilóra számítok, 3-4 szerintem lesz, amivel jóideig elleszünk kettecskén

Paradicsom: lesz belőle paradicsomlé, ketchup, aszalt paradicsom

Uborka: savanyúságnak fogom eltenni, vegyes vágottba

Sárgarépa: nagyrészt savanyúságba fogom eltenni, vegyes vágottba

Cékla: savanyúság lesz belőle

Bazsalikom, borsikafű, koriander, snidling, oregano, kakukkfű, rozmaring lesz, szárítva is, meg fagyasztva, kis fűszerkockákban.

Chili- chilis ketchupba megy, meg savanyúságnak, meg darálva fűszernek (a cayenne)

Plusz, minden évben kapunk több helyről barackot, amiből mindig lekvárt készítek, idén lehet, hogy befőttel is megpróbálkozom.

Krumplit mindig kapunk otthonról, az nagyon sok van anyuéknak. :)

Igazából, ezek alapján elég jól fel fogom tudni tölteni a bio élelmiszerkamrámat, én úgy gondolom, legalábbis savanyúság, fűszerek, és alapanyag téren. És ez csak egy kis parcella, plusz "vidéki" segítség...mi lenne, ha nagy kertem lenne? Miért nem kertészkedik több ember? Olyan jó érzés, mikor saját lekvárt eszünk, amiben tudjuk, mi van, és nem tartósítószeres...a savanyúság meg a mi szájízünkre készül...

Ráadásul, ha összeszámolom, mennyit költöttem, mennyi jön ki belőle, azért az már erősen gyanús, hogy pluszra jön ki-bár, tavaly nem számoltam, de idén, ezt az ételmennyiséget figyelembe véve, elég sok nemtúljó, de magyar forintot megtarthatok magamnak...

Sokszor látom, ahogy vidéken, meg itt, Budapesten is, egy csomó ház kertje gazos, nincs bele ültetve, és nagyon szegények az ott lakók. Miért nem vesznek párszáz forintért magokat, akár közösen a szomszéddal, és ültetnek-cserélnek? Hiszen így nem kell a boltban többszáz, télen többezer forintot otthagyni zöldségre, fűszerekre...nem értem az embereket, ennyire el vannak kényelmesedve? A szükség mégsem nagy úr? Vagy csak én gondolom, hogy ez "pluszos" dolog???

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://urbangardener.blog.hu/api/trackback/id/tr615282559

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

01001100au (törölt) · http://ittmindenilyen.blogspot.co.uk/ 2013.05.05. 20:37:18

Szerintem az emberek ellustultak, meg nem is gondolnak rá, hogy lehetne ilyet ott csinálni. Vidéken sok helyen csak gyep van mert az kényelmesebb nem kell vele dolgozni. Ez szerintem a kitelepült emberekre igaz. Akik a városba dolgoznak és csak vidéken laknak. Itt is sok hátsó kertben csak fú vagy gyom van. Még egy kis virágnak sincsen hely.
Ha mi csak egy közepes termést kapunk idén akkor a befektetett össze legalább dupláját megspóroljuk.

kibajono 2013.05.05. 20:49:05

@Pickles: itt sajnos nem csak a kitelepültekre igaz, azokra is, akik régóta ott élnek a faluban, oda születtek...sok ilyen példát látok, de szörnyű ez az ellustulás...nekem mondják mindig, hogy könnyű nekem, mert "irodista vagyok, ráérek, nincs gyerekem". Hogyne. Napi 1-1 óra utazás oda-vissza, minimum 8 óra munka, inkább jóval több, háztartás, vannak barátaim, van párom, akikkel azért kapcsolatot is kell tartanom, családom vidéken, akit folyton látogatni kell, és akkor én "ráérek a kerttel bohóckodni"...mások meg nem.
Az az elkeserítő, mikor hallok vidékieket sopánkodni (ott születtek), hogy nincs munkájuk, nincs pénzük, krumplistésztát, sült krumplit, meg lekváros tésztát esznek csak hetekig...és ott a hatalmas, füves kert, de nem ültetne el ám egyetlen magocskát sem, nem, csak sopánkodik, mikor meg felhozom, akkor felháborodik,hogy ő ugyan nem kapál, ha a tes.coban megveheti, meg különben is, NINCS RÁ IDEJE???!!! furcsa egy nemzet vagyunk, na... :)

01001100au (törölt) · http://ittmindenilyen.blogspot.co.uk/ 2013.05.07. 22:18:16

@kibajono: ha munkanélküliként vagy akár munka mellet nincsen ideje megművelni azt a kertet ami mellet lakik, de sír hogy nincsen mit enni ... nos az ilyen az életképtelen kategória győztese.
süti beállítások módosítása