2013.04.28.
18:46

Írta: kibajono

Begyorsult a természet...

Csak kapkodom a fejem, mennyire gyorsan változik a kert! Nem tudom követni szinte az eseményeket :) Péntek este kimentünk, és ott piknikeztünk, valamint kicsit takarítottam, öntöztünk. A változás képekben:

április vége1 kicsike.jpg

Nos, jelenleg így néz ki az egész kis birodalmam...nagyon nyüzsög már most, mi lesz, ha majd igazából beindul? Remélem egyébként, hogy a tulipánjaimat nem lopják el...és igen, tudom, hogy meg kell ritkítanom a spenótot és társait :)

április vége 3 kicsike.jpg

Az emlegetett tulipán :) Párom, mikor Bostonba kell mennie dolgozni, mindig Amszterdamban száll át, és tavaly ősszel hozott nekem egy doboz igazi holland fekete tulipánhagymát...ami nem is igazán éjfekete, de így is gyönyörűséges. Nagyon örültem egyébként, hogy 10 darabot ültettem el, 3 hagymát elajándékoztam, és így is 13 lett nekem, mert a tél folyamán a föld alatt szaporodni kezdtek a hagymácskáim...Anya mondta, hogy ez lesz, de nem gondoltam, hogy ilyen hamar sokasodnak, mint a nyulak :D

április vége 2 kicsike.jpg

Drága Párom megnyugodott, hogy a hagymák vannak olyan okosak, hogy kibújjanak a lyukakon :) Hatékony, szépen nőnek a hagymácskáim, mindenkinek javaslom a termőoszlopot, akinek kicsi helye van, mert praktikus, ha elutazol egy kis időre, csak jól feltöltöd az oszlopot, és adagolja a vizet, és szépen nőnek a növények benne...na jó, marketing-duma OFF

április vége 4 kicsike.jpg

Eper vagy szamóca? Sosem tudom a különbséget, igazából, tökmindegy, szerintem. Tavaly 10 tövet ültettünk el, de annyira szaporodik ez a növény, olyan agresszíven, hogy győzöm átültetni-visszaültetni a növényt...nem gondoltam volna egyébként, hogy ilyen hamar kivirágzik, de határozottan úgy döntött, itt a tavasz, termek. Én nem ellenkezem...

Lakásban lakó drágáim-helyzetjelentés:


Miután szegény paprikáim, padlizsánjaim, uborkáim és paradicsomom (összesen cirka 40-en) egy balkonládában "nyomorogtak", eljött a nap, hogy szétültessem őket. A paprikáim szinte mind egyesével szét lettek ültetve, a kicsikéket kivéve, ők a parival, padlizsánnal és uborkával maradtak a balkonládában. Ezzel minden egyes ablakpárkányom teli lett, pedig valahova még be kell szuszakolnom a balkonfűszernövényeimet (erről a tervemről itthon még nem tudnak, nem véletlenül...xD) Szegény paprikácskáim eléggé lesokkolódtak, ahogy elszakadtak a többiektől, lekókadtak, mintha azt mondták volna nekik, hogy nem kapnak több Béres Csepp tuningot...de aztán adtam nekik egy emberes (oppardon, paprikás) adag tuningszert, és már éledeznek is a kincseim :)

Apropó, valakinek nincs tippe, mi lehet? A padlizsánom meg az uborkáim levele olyan, mintha meg lenne égve, sárga foltos, meg 1-2 paprikámnak is 1-2 levélvége...nem tudom, mitől lehet ez, valami gombafertőzés, túl éles fény, kevés víz, sok víz? Az ablakok egyébként nyugat-északnyugati tájolásúak, de akkora szerencsénk van, hogy már délelőtt is kapnak fényt...lehet, ez lenne sok nekik?HELP!  

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://urbangardener.blog.hu/api/trackback/id/tr745251321

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

01001100au (törölt) · http://ittmindenilyen.blogspot.co.uk/ 2013.04.29. 09:08:43

Sajnos a levelekről nem tudok nyilatkozni. De különítsd el őket hátha fertőző.
Az eprek meg a tulik nagyon szépek.

alabella 2013.05.02. 22:14:07

@Pickles: köszi a tippet...remélem, hogy nem fertőznek, akkor azért már a többi is rosszabb bőrben lenne, de holnap ültetem ki őket. Köszi a dicséretet! :)
süti beállítások módosítása