2013.01.12.
16:24

Írta: kibajono

Így jártam a paprikákkal

Tavaly nagyon-nagyon sok paprikamagot vásároltam, chilipaprikákat, természetesen. Ezeket február végén ültettem el, de sajnos sok nem kelt ki, nem tudom, mi nem tetszett nekik. Azt viszont megtudtam, hogy vannak olyan fajták, melyek csírázásához akár 6-8 hét is szükséges-lehet, hogy én nem voltam elég türelmes. Az is kiderült, hogy a chiliknek nagyobb igényeik vannak, mint egy mezei 11-es paprikának, és jobban kell rájuk figyelni, hogy kicsírázzanak.

Ezen tapasztalatból kiindulva idén nem bíztam a véletlenre semmit: elültettem a paprikamagokat már január elején (számolva a 8 héttel), és megtuningoltam őket Béres Cseppel (nálam ez egy ultimate növényápoló szer:)). Az alábbi fajtákat ültettem:

  • mustár habanero (5 db)
  • Thai Prik chilly (5 db)
  • Black cuban chilly ( 5 db)
  • Inferno chilly (5 db)
  • Cayenne chilly (5 db)
  • Birdeye chilly (5 db)
  • Jalapeno (5 db)
  • Bhut Jolokia Chocolate (5 db)
  • Bhut Jolokia Red (5 db)
  • NuMex Twilight Chilly (6 db)
  • Meglepetés-nem tudom mi (5 db)

Idén nem földbe ültettem őket először. Vettem olyan vattát, ami perforálva van, kis lapokra, ezeket egy papírkéztörlővel bélelt tálcára helyeztem, majd egy lapkára egy fajta paprikát tettem-így nem keveredhetnek össze a paprikafajták. Ezt bőségesen meglocsoltam Béres Cseppes vízzel, bevontam folpackkal, és meleg helyre, lámpa alá tettem (LED lámpát használok, ami erős fényű, de nem melegszik fel, ez azért fontos, mert napi 8-10 órát világít). Sokan használnak UV-lámpát, illetve drága mini-üvegházat a csíráztatáshoz, de én ezt szerettem volna költséghatékonyan megoldani. Jelentem, SIKERÜLT!

Egy héttel ültetés után a paprikák fele kikelt, sőt, a Bhut Jolokia közül is kibújt már egy...hihetetlen ez a sebesség, ahogy a drágáim növekednek. Már csak azért fő a fejem, hova fogom őket elültetni? Mert a kertemben 5 bokor fér el talán...szerintem fel fogom ajánlani "jótékony célokra", kollégáknak, barátoknak, rokonoknak...

chillyk.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://urbangardener.blog.hu/api/trackback/id/tr435014085

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása